L’olor cultural pot sobrevenir un agent transformador? Inspirat-me en “Arte y Agenia. Una Teoría Antropológica”. Alfred Gell 2016

Osmologies és un projecte cultural i artístic que aposta pel sentit de l’olfacte, situant el nas al cor de l’estratègia de comunicació i al centre de les narratives dels centres culturals i viles, de les ciutats accessibles i de la formació. Heu imaginat mai si l’olor del vostre barri o vila fa la mateixa olor que…

Details

Primera autoetnografia olfactiva a La Medina de Fes. ProtoOsmologies & ProtoTopo_Olorgrafies. Agost 2012 (2-2)

Descripció ni densa ni poètica d’una Osmologia (esbós etnogràfic) Pròleg Descriure La Medina de Fes em porta a reflexionar sobre el que és just… realitzar un treball de camp, un esbós etnogràfic, des de la fenomenologia/antropologia dels sentits em fa pensar sobre el que és socialment equitatiu. Des de la meva ment ambiental, el meu…

Details

Primera autoetnografia olfactiva a La Medina de Fes. ProtoOsmologies & ProtoTopo_olorgrafies. Agost 2012 (1-2)

En aquest post citaré només alguns apartats de l’índex del Treball de Camp B. Guia de camp – arpentage o pràctica deambulatòria B.1. Cronologia de treball de camp B.3. Les meves condicions del Treball Camp en l’època del Ramadà. C. Condicions en l’exercici etnogràfic. El meu cos cultural estar preparat per olorar el que no…

Details

QUÈ SÓN LES OLORS CULTURALS O ETNOOLORS? 2 DE 2.

Omuses – i la seva versió recerca + innovació https://meritxellvirgili.wordpress.com, explica que les manifestacions del món existeixen a través de la cognició —en la nostra ment—; la tropologia (1) estudia aquest continu humà. A més, sabem que aquests prismes del “material del món” altament sensitius provenen de les evocacions del pensament per poder obrir les portes…

Details

Què són les Olors Culturals o Etnoolors? 1 de 2.

Omuses – i la seva versió recerca + innovació https://meritxellvirgili.wordpress.com -, esbrina quines són les dinàmiques olfactives existents des que se senten, perceben, memoritzen, anomenen i categoritzen fins a la representació d’una realitat ambiental compartida. El món i el cervell estan connectats a través d’una “ecologia de la ment” (1). Ja no es pot parlar…

Details

ESPECIFICACIONS CLAU SOBRE L’ETNO-OLOR 3. DE 3

3. Memòria i episodis, sinestèsia, evocació: L’olor cultural depèn indubtablement de la memòria col·lectiva i individual alhora que episòdica, és la micro-història integrada en un ambient social particular. A més, aquesta memòria manté una correlació amb el lloc de criança – en el sentit etnològic -. D’aquesta manera l’olor cultural és sempre episòdica, atribuïm-li inequívocament…

Details

ESPECIFICACIONS CLAU SOBRE L’ETNO-OLOR 2. DE 3.

2. Aprenentatge i cognició mutual: En relació a l’aprenentatge d’una llengua, aquest consisteix a produir mots dins unes circumstàncies adequades, de tal manera que la seva denominació suscita l’aprovació d’un grup de locutors (1). Quan ensumem percebem des de l’esquema cognitiu compartit d’una manera estable i comuna; parlo de l’organització mútuament controlada de la coneixença,…

Details

Olor Cultural – Símbol Prototípic

Comissariat en marxa pel Museu Etnològic i Cultures del Món de Barcelona  Etnografia Col·laborativa a la ciutat de Barcelona “Thick data” olfactiu o dada densa sensible olfactiva, apel·lant precisament al coneixement sensitiu. Cita: “Cigarreta + Salnitre + Crema solar… potser a… . Estic al Passeig … a la platja, al davant del Restaurant Salamanca. Les ciutats amb platja són brutes… l’ambient és…

Details