Comissariat en marxa pel Museu Etnològic i Cultures del Món de Barcelona  Etnografia Col·laborativa a la ciutat de Barcelona

“Thick data” olfactiu o dada densa sensible olfactiva, apel·lant precisament al coneixement sensitiu.

Cita: “Cigarreta + Salnitre + Crema solar… potser a… . Estic al Passeig … a la platja, al davant del Restaurant Salamanca. Les ciutats amb platja són brutes… l’ambient és brut… és a dir, no hi ha res de paisatge natural=net, fresc, sense masses humans destorbant i embrutant… molt soroll i avions passant per sobre, pel cel, massa a prop; la gent arriba a la platja massa bruta perquè prové d’una ciutat bruta. Masses restaurants a prop, masses cloaques a prop. És decadent d’una civilització.” (Etnògraf 3 tarda 8. Port/Barceloneta).

L’olor cultural és un símbol prototípic, arquetip o originari d’una experiència perquè sintetitza vivències, capta fenòmens físics, transmet idees i valors culturals per mitjà dels quals les societats ordenen i integren el món. I és un model per representar el més característic del gènere humà perquè és un principi de testimoniatge de la nostra relació amb l’ambient.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos requeridos están marcados *

Publicar comentario