Comissariat en marxa pel Museu Etnològic i Cultures del Món de Barcelona  Etnografia Col·laborativa a la ciutat de Barcelona

“Thick data” olfactiu o dada densa sensible olfactiva, apel·lant precisament al coneixement sensitiu.

Cita: “Cigarreta + Salnitre + Crema solar… potser a… . Estic al Passeig … a la platja, al davant del Restaurant Salamanca. Les ciutats amb platja són brutes… l’ambient és brut… és a dir, no hi ha res de paisatge natural=net, fresc, sense masses humans destorbant i embrutant… molt soroll i avions passant per sobre, pel cel, massa a prop; la gent arriba a la platja massa bruta perquè prové d’una ciutat bruta. Masses restaurants a prop, masses cloaques a prop. És decadent d’una civilització.” (Etnògraf 3 tarda 8. Port/Barceloneta).

L’olor cultural és un símbol prototípic, arquetip o originari d’una experiència perquè sintetitza vivències, capta fenòmens físics, transmet idees i valors culturals per mitjà dels quals les societats ordenen i integren el món. I és un model per representar el més característic del gènere humà perquè és un principi de testimoniatge de la nostra relació amb l’ambient.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post comment